Nautika

Photo:Aleksandar Gospić

Zbog svog geoprometnog položaja i s jednom od najrazvedenijih obala na svijetu koja broji više od tisuću otoka, otočića, hridi i grebena te ugodne klime i pogodnih vjetrova, Hrvatska je danas jedna od najpoželjnijih nautičkih destinacija na svijetu. U Hrvatskoj je trenutno smješteno 40 posto svjetske čarter flote te je s više od 60 luka nautičkog turizma i preko 18 tisuća vezova, pravo mjesto za plovidbu punim jedrima, obilazak jadranskih ljepota motornim plovilima ili jednostavno uživanje u rekreacijskom ribolovu.

Čarteri

1. Opća pravila za zaposlenike

  • informiranje i obuka zaposlenika o provođenju procedura za zaštitu zaposlenika i turista te procedura u slučaju zaraze zaposlenika ili turista
  • održavanje najviše razine higijene i fizičkog razmaka u komunikaciji s gostima
  • nošenje zaštitnih maski u zatvorenom dijelu marine i na otvorenom dijelu marine prilikom kontakta s gostima
  • nošenje zaštitnih maski u zatvorenom dijelu plovila te održavanje fizičkog razmaka prilikom kontakta s gostima (skiperi)
  • mjerenje tjelesne temperature pri dolasku na posao
  • svakodnevno mjerenje tjelesne temperature prilikom boravka na plovilu (skiperi)
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • ograničen broj osoba u zatvorenom prostoru
  • obavezno korištenje zaštitne maske za posadu prilikom uplovljavanja i isplovljavanja plovila iz marine te punjenja goriva

2. Opća pravila za korisnike

  • nošenje zaštitnih maski u svim zajedničkim prostorima marine (recepcija, u ugostiteljskim sadržajima do smještanja za stol, sanitarnim čvorovima) i u komunikaciji s djelatnicima Lučke uprave, Lučke kapetanije i Pomorske policije te skiperom
  • dezinfekcija ruku prilikom silaska s plovila i korištenja sadržaja u marini (prilikom ulaska u objekte u marini, prije konzumacije hrane i pića, prilikom ulaska u zajedničke sadržaje i sanitarni čvor)
  • ograničen broj turista u zajedničkim prostorima marine (recepcija, trgovina, ugostiteljski sadržaji, zajednički sadržaji i sanitarni čvor)
  • fizički razmak prilikom kretanja na području marine
  • nije dopušteno nepotrebno zadržavanje i grupiranje osoba na gatovima
  • u slučaju sumnje na zdravstvene tegobe, gost je dužan o tome obavijestiti čarter kompaniju

3. Čišćenje plovila

  • prije primopredaje plovila dezinficiranje svih prostora na plovilu, a posebno opreme/mjesta koja se često dodiruju
  • postavljanje dezinfekcijskog sredstva u plovilu
  • redovito pročišćavanje i dezinfekcija filtera klima uređaja i ventilacije

4. Recepcija

  • informiranje gostiju prije dolaska i po dolasku o protokolima sigurnosti koje koriste marina i čarter kompanija te o općim pravilima za turiste kojih se trebaju pridržavati
  • poštovanje dogovorenog vremena prijave te vođenje računa o fizičkom razmaku
  • internetsko ili beskontaktno plaćanje
Prijava za oznaku Safe stay in Croatia

Marine

1. Opća pravila za zaposlenike

  • informiranje i obuka zaposlenika o provođenju procedura za zaštitu zaposlenika i turista te procedura u slučaju zaraze zaposlenika ili turista
  • fizički razmak (posebno zaposlenika koji su u doticaju s turistima, uključujući mornare, zaštitare, servisere)
  • nošenje zaštitnih maski
  • mjerenje tjelesne temperature pri dolasku na posao
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • ograničen broj osoba u zatvorenom prostoru

2. Opća pravila za turiste

  • nošenje zaštitnih maski u svim zajedničkim prostorima marine (recepcija, tijekom ugostiteljskih sadržaja do smještanja za stol)
  • dezinfekcija ruku (prilikom ulaska u objekt, prije konzumacije hrane i pića, prilikom ulaska u zajedničke prostore i sanitarni čvor za turiste na vezu)
  • ograničen broj turista u zajedničkim prostorijama objekta (recepcija, trgovina, ugostiteljski sadržaji, zajednički sadržaji i sanitarni čvor za turiste na vezu)
  • fizički razmak

3. Čišćenje objekta

  • redovita dezinfekcija prostora i opreme s kojom su turisti i zaposlenici u doticaju
  • dezinfekcijska će sredstva biti postavljenja na ulazu u objekt, na ulazu u zajedničke sadržaje, na ulazu u ugostiteljske sadržaje i sanitarni čvor za turiste na vezu
  • redovito provjetravanje svih prostorija
  • u sanitarnim čvorovima koristiti jednokratne materijale (papirnati ručnici)
  • redovito pročišćavanje i dezinfekcija filtera klima uređaja, ventilacije i uređaja za grijanje

4. Recepcija

  • poticanje i informiranje gostiju o mogućnostima online prijave usluge
  • postavljanje zaštitne pregrade na recepcijskom pultu
  • unaprijed najaviti odjavu kako bi se mogao pripremiti račun radi što kraćeg zadržavanja turista na recepciji
  • online ili beskontaktno plaćanje

5. Preporuke za usluživanje gostiju

  • usluživanje u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • uklanjanje jelovnika i cjenika sa stolova, dostupni na zahtjev gosta (opcije: digitalni oblik - QR kodovi ili jednokratni u tiskanom obliku, ili plastificirani)
  • dezinfekcija stolova, jelovnika i cjenika nakon svakog gosta
  • postava stolova i serviranje pribora u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • međusobna udaljenost stolova u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo

6. Rad agencija unutar marine (turističke agencije, charter kompanije, rent-a-car i sl.)

  • organiziranje rada sukladno mjerama i postupcima propisanima za rad recepcija marina
Prijava za oznaku Safe stay in Croatia

Mali hrvatski brodari

1. Opća pravila za posadu

  • informiranje i obuka posade broda o provođenju procedura za zaštitu posade i gostiju te procedura u slučaju zaraze člana posade ili gosta
  • održavanje najviše razine higijene i fizičkog razmaka u komunikaciji s gostima
  • nošenje zaštitnih maski
  • mjerenje tjelesne temperature pri dolasku na posao/ na početku radne smjene
  • u slučaju sumnje na zdravstvene tegobe, svaki će član posade biti upućen svom liječniku
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • ograničen broj osoba u zatvorenom prostoru

2. Opća pravila za goste

  • nošenje zaštitnih maski tijekom boravka u zatvorenom prostoru broda te održavanje minimalne udaljenosti od 1,5 m između osoba
  • dezinfekcija ruku (prilikom ulaska na brod i ulaska u salon broda)
  • ograničen broj gostiju u zajedničkim prostorijama broda
  • mjerenje tjelesne temperature prilikom dolaska na brod
  • u slučaju sumnje na zdravstvene tegobe, gost je o tome dužan obavijestiti člana posade ili kapetana
  • gostima se preporučuje da sa sobom nose samo jedan komad prtljage i jednu ručnu torbu te da je, ukoliko je moguće, nose samostalno. Na zahtjev će gosta posada pomoći s nošenjem prtljage u kabinu

3. Čišćenje objekta

Zajedničke prostorije:

  • redovita dezinfekcija zajedničkih prostora (posebnu pažnju usmjeriti na opremu/ mjesta i površine koje se često dodiruju)
  • dezinfekcija zajedničkih sanitarnih čvorova više puta dnevno
  • dezinfekcijska će sredstva biti postavljena na ulazu na brod i na ulazu u salon
  • redovito čišćenje i dezinfekcija filtera klima uređaja i ventilacije
  • redovito provjetravanje zajedničkih prostorija (salona) te postavljanje ionizatora (pročišćivača zraka)

Smještajne jedinice:

  • čistiti kabine jednom dnevno (zamoliti goste da napuste kabinu). Na zahtjev se gosta čišćenje može odbiti
  • redovito provjetravanje kabine, samostalno od strane gostiju (gdje je to moguće)

4. Recepcija

  • poštovanje dogovorenog vremena za prijavu prema programu krstarenja te vođenje računa o fizičkom razmaku
  • priprema osobnih isprava i vaučera unaprijed kako bi se u što kraćem roku odradila prijava
  • prijavu odraditi na otvorenom dijelu broda ispred salona
  • piće dobrodošlice i pozdravni govor održavati na palubi broda ili u manjim grupama u salonu vodeći računa o fizičkom razmaku

5. Ugostiteljski sadržaji

  • usluživanje u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • osoblje: priprema i posluživanje hrane u rukavicama
  • uklanjanje jelovnika i cjenika sa stolova, dostupni na zahtjev gosta (opcije: digitalni oblik - QR kodovi ili jednokratni u tiskanom obliku, ili plastificirani)
  • dezinfekcija stolova, jelovnika i cjenika nakon svakog gosta
  • postava stolova i serviranje pribora u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • međusobna udaljenost stolova u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja u skladu s aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo
  • ovisno o veličini grupe te raspoloživom prostoru na brodu, posluživanje obroka u dva unaprijed određena termina ili istovremeno u salonu i vanjskom prostoru
  • sve će grickalice i zalogajčići (tzv. „finger food“), mape, knjige, časopisi, društvene igre i slično, koji su inače dostupni gostima, biti potpuno uklonjeni, ali dostupni na zahtjev gosta

6. Zajednički sadržaji

  • ograničiti korištenje jacuzzija/ masažne kade na maksimalno dvije osobe istovremeno (ukoliko su te osobe par ili članovi obitelji)
  • posada broda ili voditelj putovanja trebaju regulirati pauze za kupanje (broj će osoba koje istovremeno mogu koristiti platformu za kupanje biti ograničen kako bi se osigurao fizički razmak)
  • udaljiti ležaljke na sunčanoj palubi jednu od druge sukladno aktualnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te numerirati svaku brojem kabine kako bi gosti koristili ležaljke koje su dodijeljene njihovoj kabini za čitavo vrijeme boravka na brodu
  • voditelj putovanja će organizirati proceduru vezano za izlazak i ulazak na brod te je detaljno objasniti s pomoću ozvučenja na brodu (gosti koji se s kopna vraćaju na brod kretat će se prema krmi, a gosti koji silaze s broda na kopno kretat će se u smjeru pramca, ukoliko dizajn broda to omogućuje)

Preporuka: ukoliko je to moguće,svaki brod može osigurati dodatnu kabinu za potrebe samoizolacije osobama sa simptomima zaraze.

Infografika

Dokumenti

Priručnik za siguran boravak u Hrvatskoj
Prijava za oznaku Safe stay in Croatia