informiranje i educiranje zaposlenika o provođenju procedura za zaštitu zaposlenika i putnika te procedura u slučaju zaraze zaposlenika ili putnika
obvezno održavanje fizičkoga razmaka između zaposlenika i putnika kroz cijeli putnički tok s pomoću oznaka
nošenje zaštitnih maski
mjerenje tjelesne temperature
dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
ograničiti broj osoba u zatvorenoj prostoriji
2. Opća pravila za zračnu luku
omogućiti dodatne informacije i pomoć od strane educiranog osoblja
omogućiti prijavu za let putem automata za registraciju putnika u putničkom terminalu
posebno označiti smjer kretanja kroz putnički terminal
u terminalu postaviti plakate i informativne prikaze o higijenskim mjerama i postupcima, redovno objavljivati zvučne najave i video obavijesti na ekranima kao podsjetnik za održavanje razmaka te pranje/dezinfekciju ruku
osigurati beskontaktne dezinfekcijske spremnike na određenim točkama putničkog terminala
na šalterima postaviti zaštitne transparentne pregrade, što uključuje sve komercijalne sadržaje i usluge putničkog terminala (trgovine, ugostiteljske sadržaje, mjenjačnice, prodaju karata, naplatu parkiranja, rent-a-car, agencije i dr.)
osigurati pravilno odlaganje korištenih maski za lice i rukavica
3. Opća pravila za putnike i posjetitelje
nošenje zaštitnih maski za lice u svim prostorima zračne luke
fizički razmak
dezinfekcija ruku: prilikom ulaska u objekt, prije konzumacije hrane i pića te redovito pranje ruku prilikom dužeg boravka u prostorima zračne luke
poštovanje oznaka za smjer kretanja kroz putnički terminal
ograničen izravan kontakt s površinama i drugim osobama
4. Opća pravila prije dolaska u zračnu luku
dostupne informacije i upute za putnike i posjetitelje da se ne putuje ukoliko je:
dijagnosticiran COVID-19 u posljednjih 14 dana prije leta,
došlo do pojave bilo kojih od simptoma karakterističnih za COVID-19 (groznica, novorazvijeni kašalj, gubitak okusa ili mirisa, nedostatak daha) u posljednjih 8 dana prije leta,
osoba bila u bliskom kontaktu (na manje od 2 metra i više od 15 minuta) s osobom koja ima COVID-19 u posljednjih 14 dana prije leta.
omogućiti online prijavu (registraciju) na let prije dolaska u zračnu luku
5. Čišćenje
povećati učestalost čišćenja i dezinfekcije putničkog terminala, autobusa i opreme propisanim dezinfekcijskim sredstvima, što uključuje i pokretne stepenice, rukohvate, stolice, stolove, šaltere, sanitarne čvorove, ventilacijske sustave, POS uređaje, automate za registraciju, dizala, podove i dr.
redovito provjetravanje svih prostorija, gdje je to moguće
6. Ugostiteljski i trgovački sadržaji:
primjenjuju se protokoli za ugostiteljske objekte i jamstvo suradnje s partnerima koji imaju oznaku sigurnosti