Turistički vodiči, agencije i informativni centri

Photo:Julien Duval

Kako najbolje upoznati zemlju i živjeti kao lokalci, najbolje će vam pojasniti turistički vodiči koji znaju sve skrivene znamenitosti i legende o svakom mjestu u Hrvatskoj. Dok će vas jedni voditi putevima starih Rimljana, drugi vam možda otkriju svijet Kraljevog Grudobrana, Zvjezdanih ratova ili Winnetoua. U turističkim agencijama možete ugovoriti izlete koje ćete pamtiti godinama, a u turističkim informativnim centrima preuzeti brošure i karte za samostalno istraživanje i bezbrižno uživanje u ljepotama i tajnama Hrvatske.

Turistički vodiči

1. Opća pravila za vodiče

  • mjerenje tjelesne temperature prije vođenja, prije polaska na izlete, putovanja i dr.
  • nošenje zaštitnih maski u zatvorenim prostorima (vozilu, brodu, muzeju…)
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • nositi sa sobom dezinfekcijsko sredstvo
  • fizička distanca između vodiča i gosta/korisnika
  • vodiči se ne rukuju s gostima
  • ograničen broj osoba u grupi u zatvorenim prostorima
  • upotreba mikrofona kako bi se omogućila dovoljna fizička distanca između vodiča i gosta/korisnika (ako je to moguće)
  • omogućena upotreba prijemnika sa slušalicama za goste kako bi se omogućila dovoljna fizička distanca između vodiča i gosta/korisnika (ako je to moguće)
  • dezinfekcija slušalica i prijemnika iza svakog gosta/korisnika
  • pridržavanje epidemioloških mjera na lokalitetima 
  • strogo poštivanje pravila ponašanja u zaštićenim područjima

2. Opća pravila za korisnike

  • nošenje zaštitnih maski u zatvorenom prostoru
  • dezinfekcija ruku
  • fizička distanca
  • ograničen broja osoba u grupi u zatvorenim prostorima
  • upotreba prijemnika sa slušalicama za goste kako bi se omogućila dovoljna fizička distanca između vodiča i gosta/korisnika (ako je to moguće)
  • pridržavanje epidemioloških mjera na lokalitetima 
  • strogo poštivanje pravila ponašanja u zaštićenim područjima
Prijava za oznaku Safe stay in Croatia

Poslovni turizam

1. Opća pravila za zaposlenike

  • informiranje i obuka zaposlenika o provođenju procedura za zaštitu zaposlenika i sudionika te procedura u slučaju zaraze zaposlenika ili sudionika
  • informiranje i obuka zaposlenika o svim trenutnim protuepidemijskim mjerama i preporukama važećima za sve vrste usluga koje koriste u organizaciji skupa/ događanja
  • fizički razmak (posebno zaposlenika koji su u doticaju sa sudionicima od ostalih zaposlenika)
  • nošenje zaštitnih maski
  • mjerenje tjelesne temperature
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • ograničiti broj osoba u zatvorenom prostoru
  • pojačati kontrolu popisa sudionika
  • osigurati dovoljne količine dezinfekcijskih sredstava
  • osigurati zaštitne maske za 5 % od ukupnog broja sudionika (koje se mogu i ne moraju naplatiti)
  • jamstvo suradnje s partnerima koji imaju oznaku sigurnosti
  • kontrola provedbe sigurnosnih protokola kod svih partnera uključenih u organizaciju skupa

2. Opća pravila za sudionike

  • nošenje zaštitnih maski u svim zajedničkim prostorima hotela
  • dezinfekcija ruku
  • ograničiti broj sudionika u zajedničkim prostorijama objekta
  • fizički razmak

3. Organizacija izleta/transfera

  • higijena vozačkog mjesta
  • mjerenje tjelesne temperature
  • nošenje zaštitnih maski (vozač, putnici/izletnici, voditelj putovanja, turistički vodič)
  • dezinfekcija ruku
  • fizički razmak između vozača, voditelja putovanja, turističkih vodiča i putnika/izletnika
  • higijena putničkog prostora
  • zaštita između putnika i vozača (pleksiglas pregrada/slobodno putničko mjesto)
  • provjetravanje prostora vozila

4. Registracija sudionika prije i za vrijeme skupa

  • online registracija
  • unaprijed naplaćene kotizacije i svi ostali troškovi koje sudionik naručuje
  • u slučaju naplate na licu mjesta osigurati beskontaktno plaćanje
  • unaprijed pripremljeni konferencijski i ostali materijali
  • beskontaktna podjela konferencijskih i ostalih materijala
  • beskontaktna kontrola ulaza i prolaza unutar objekta
  • postavljanje zaštitne pregrade na registracijskom pultu
  • informacije i materijale na registracijskom pultu i info-deskovima dodatno plastificirati kako bi se mogli dezinficirati nakon svakog korištenja 
Prijava za oznaku Safe stay in Croatia

Turistički informativni centri

1. Opća pravila za zaposlenike

  • informiranje i obuka zaposlenika o provođenju procedura za zaštitu zaposlenika i korisnika te procedura u slučaju zaraze zaposlenika ili korisnika
  • mjerenje tjelesne temperature
  • fizički razmak
  • nošenje zaštitnih maski
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • redovito provjetravanje radnog prostora (minimalno dva puta dnevno) ograničiti broj osoba u zatvorenom prostoru
  • komunicirati s klijentima i partnerima telefonski i/ili e-mailom te, prema potrebi, video vezom kad god je takva vrsta komunikacije moguća

2. Opća pravila za korisnike

  • preporučena komunikacija telefonski, e-mailom i/ili video vezom
  • nošenje zaštitnih maski u zatvorenom prostoru
  • dezinfekcija ruku
  • fizički razmak

3. Prostorni i tehnički uvjeti

Uz fizičku prisutnost korisnika:

  • na ulazu istaknuti bitne informacije i upute o ophođenju
  • na ulazu osigurati dezinfekcijsko sredstvo za ruke
  • ograničiti broj klijenata koji istovremeno borave u poslovnici
  • redovito pročišćavanje i dezinfekcija filtera klima uređaja, ventilacije i uređaja za grijanje
  • u slučaju je dvosmjenskog rada potrebno osigurati vremenski razmak između prve i druge smjene radi sprječavanja kontakta između djelatnika koji rade u različitim smjenama te čišćenja i dezinfekcije prostora i radnih površina
  • osigurati beskontaktno plaćanje kreditnim karticama

Bez fizičke prisutnosti korisnika:

  • redovito pročišćavanje i dezinfekcija filtera klima uređaja, ventilacije i uređaja za grijanje
  • u slučaju dvosmjenskog rada, osigurati vremenski razmak između prve i druge smjene radi sprječavanja kontakta između djelatnika koji rade u različitim smjenama te čišćenja i dezinfekcije prostora i radnih površina

Pružanje usluge izvan poslovnice:

  • poslovnice koje se nalaze u sklopu objekata namijenjenih trgovačkim aktivnostima, hotelima, sajamskim prostorijama, na kolodvorima ili terminalima za javne usluge kopnenog, pomorskog ili zračnog prijevoza i slično, dužne su se pridržavati propisanih epidemioloških mjera za objekte u kojima se nalaze

4. Usluge

Turistički transferi (agencijskim vozilima)

  • dezinfekcija vozila (autobus, minibus, kombi, osobno vozilo) prije i nakon svakog transfera
  • mjerenje tjelesne temperature vozača prije polaska, uz vođenje evidencije
  • nošenje zaštitne maske u vozilu - vozač i putnici
  • spremnik s dezinfekcijskim sredstvom na ulazu u vozilo

Organizirani izlet (agencijsko vozilo)

  • dezinfekcija vozila (autobus, minibus, kombi, osobno vozilo) prije i nakon svakog izleta
  • mjerenje tjelesne temperature vozača i vodiča prije polaska na izlet, uz vođenje evidencije
  • nošenje zaštitne maske u vozilu – vozač, vodič i putnici
  • mjerenje tjelesne temperature gostima prije polaska na izlet
  • osigurati spremnik s dezinfekcijskim sredstvom na ulazu u vozilu
  • poštovanje sigurnosnih protokola prilikom posjeta nacionalnim parkovima, parkovima prirode, muzejima i ostalim ustanovama

Organizirani izlet plovilom

  • dezinfekcija plovila prije i nakon svakog izleta
  • mjerenje tjelesne temperature posade i putnika prije polaska na izlet
  • nošenje zaštitne maske za vrijeme plovidbe – posada
  • nošenje zaštitne maske za vrijeme plovidbe u zatvorenim prostorima – putnici
  • osigurati spremnik s dezinfekcijskim sredstvom na ulazu u plovilo

Napomena: odgovornost za provođenje sigurnosnih mjera u vozilima u vlasništvu ili trajnom najmu agencija je na agencijama.

Prijava za oznaku Safe stay in Croatia

Turističke agencije

1. Opća pravila za zaposlenike

  • informiranje i obuka zaposlenika o provođenju procedura za zaštitu zaposlenika i korisnika te procedura u slučaju zaraze zaposlenika ili korisnika
  • mjerenje tjelesne temperature
  • fizički razmak
  • nošenje zaštitnih maski
  • dezinfekcija ruku i dezinfekcija radnih površina više puta dnevno
  • redovito provjetravanje radnog prostora (minimalno dva puta dnevno)
  • ograničiti broj osoba u zatvorenom prostoru
  • komunicirati s klijentima i partnerima telefonski i/ili e-mailom te, prema potrebi, video vezom kad god je takva vrsta komunikacije moguća

2. Opća pravila za korisnike

  • preporučena komunikacija telefonski, e-mailom i/ili video vezom
  • nošenje zaštitnih maski u zatvorenom prostoru
  • dezinfekcija ruku
  • fizički razmak

3. Prostorni i tehnički uvjeti

Uz fizičku prisutnost korisnika:

  • na ulazu istaknuti bitne informacije i upute o ophođenju
  • na ulazu osigurati dezinfekcijsko sredstvo za ruke
  • ograničiti broj klijenata koji istovremeno borave u poslovnici
  • redovito pročišćavanje i dezinfekcija filtera klima uređaja, ventilacije i uređaja za grijanje
  • u slučaju je dvosmjenskog rada potrebno osigurati vremenski razmak između prve i druge smjene radi sprječavanja kontakta između djelatnika koji rade u različitim smjenama te čišćenja i dezinfekcije prostora i radnih površina
  • osigurati beskontaktno plaćanje kreditnim karticama

Bez fizičke prisutnosti korisnika:

  • redovito pročišćavanje i dezinfekcija filtera klima uređaja, ventilacije i uređaja za grijanje
  • u slučaju dvosmjenskog rada, osigurati vremenski razmak između prve i druge smjene radi sprječavanja kontakta između djelatnika koji rade u različitim smjenama te čišćenja i dezinfekcije prostora i radnih površina

Pružanje usluge izvan poslovnice:

  • poslovnice koje se nalaze u sklopu objekata namijenjenih trgovačkim aktivnostima, hotelima, sajamskim prostorijama, na kolodvorima ili terminalima za javne usluge kopnenog, pomorskog ili zračnog prijevoza i slično, dužne su se pridržavati propisanih epidemioloških mjera za objekte u kojima se nalaze

4. Usluge

Turistički transferi (agencijskim vozilima)

  • dezinfekcija vozila (autobus, minibus, kombi, osobno vozilo) prije i nakon svakog transfera
  • mjerenje tjelesne temperature vozača prije polaska, uz vođenje evidencije
  • nošenje zaštitne maske u vozilu - vozač i putnici
  • spremnik s dezinfekcijskim sredstvom na ulazu u vozilo

Organizirani izlet (agencijsko vozilo)

  • dezinfekcija vozila (autobus, minibus, kombi, osobno vozilo) prije i nakon svakog izleta
  • mjerenje tjelesne temperature vozača i vodiča prije polaska na izlet, uz vođenje evidencije
  • nošenje zaštitne maske u vozilu – vozač, vodič i putnici
  • mjerenje tjelesne temperature gostima prije polaska na izlet
  • osigurati spremnik s dezinfekcijskim sredstvom na ulazu u vozilu
  • poštovanje sigurnosnih protokola prilikom posjeta nacionalnim parkovima, parkovima prirode, muzejima i ostalim ustanovama

Organizirani izlet plovilom

  • dezinfekcija plovila prije i nakon svakog izleta
  • mjerenje tjelesne temperature posade i putnika prije polaska na izlet
  • nošenje zaštitne maske za vrijeme plovidbe – posada
  • nošenje zaštitne maske za vrijeme plovidbe u zatvorenim prostorima – putnici
  • osigurati spremnik s dezinfekcijskim sredstvom na ulazu u plovilo

Napomena: odgovornost za provođenje sigurnosnih mjera u vozilima u vlasništvu ili trajnom najmu agencija je na agencijama.

Infografika

Dokumenti

Priručnik za siguran boravak u Hrvatskoj
Prijava za oznaku Safe stay in Croatia